Happy holidays in de tropen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ingrid en Joep Kusters-Meijer - WaarBenJij.nu Happy holidays in de tropen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ingrid en Joep Kusters-Meijer - WaarBenJij.nu

Happy holidays in de tropen

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Joep

09 Januari 2011 | Singapore, Singapore

Overal kerstbomen, non-stop kerstmuziek, kerstmutsen, plaatjes van kerstmannen…. Alles wees erop dat het einde van het jaar in zicht was. Maar ons gevoel zei wat anders. 30 graden en een zonnetje, twee dingen die voor ons niet echt samen gaan met een kerstgevoel. Dat gevoel is er dan ook nooit echt gekomen. Maar toch, het is nu echt 2011. Happy new year iedereen!! En dan hier een opsomming van hoe wij onze eerste kerst en oud&nieuw in de tropen hebben beleefd…

Met slechts 30 uur vertraging kwamen onze lieve vrienden Bert en Sara op Bali aan. De planning was 30 uur eerder in Singapore, maar een overboekt KLM vliegtuig en de sneeuw gooiden wat, tja, sneeuw in het eten. Met een voorraad kaas, speculaas, stroopwafels en een huwelijkscadeau in de vorm van een blender kwamen zij in onze Balinese appartementjes in Ubud aan. Vier dagen rijstvelden, bergen, apen, lekker eten, lieve mensen, tempeltjes en…. regen. Een prachtig eiland maar helaas niet alles kunnen zien, dus zijn we genoodzaakt om nog een keer terug te komen. Vervelend! Daarna 4 daagjes op een van de Gili Islands (Lombok). Een prachtig, klein bounty eilandje met witte stranden en helder blauw water…. Terwijl Nederland zich druk maakte over sneeuw, de NS en files, maakten wij ons druk over wie de cocktails ging halen en of we ons niet eens weer moesten insmeren. Maar wij hadden het ook niet heel makkelijk met non stop Christmas music op de achtergrond met om het uur Mariah Carey’s ‘All I want for Christmas is you’ en het zoute water waarmee we ons moesten douchen. Heel erg afzien. Op kerstavond werd het kleine eilandje overspoeld met partyende Ausies, dus dat maakte ons vertrek op 2e kerstdag wat dragelijker. En daar gingen we weer bepakt en bezakt met inmiddels wat misvormde stroopwafels, speculaas, kaas en de blender.

Fris en fruitig konden we weer aan het werk tot Oud en Nieuw. Met een grote groep Nederlandse vriendjes en vriendinnetjes hebben we gebbqed om daarna richting het vuurwerk te gaan. Zelf vuurwerk kopen en afsteken kennen ze niet in Singapore, er is slecht 1 centraal vuurwerk. Helaas hebben we het vuurwerk niet gehaald, maar strandden klokslag 12 uur op een brug in de stad. Die Singaporesen hebben kennelijk de gewoonte om elkaar met nep sneeuw en andere kek te bespuiten zo rond middernacht, dus onder de meuk belandden wij in een ‘kroeg’. Daar lagen de partypakketjes including toeters, fluitjes, klapper handjes en maskers klaar. En daar weten Nederlanders wel raad mee. Ach ja, en na wat alcohol is de schaamte ook wel weg! En terwijl wij al in bed bezig waren een katertje te ontwikkelen, moest het feest in NL nog beginnen! Dan is het tijdsverschil wel weer apart. De dag erna vertrokken Bert en Sara weer naar NL en sloot Hotel Kusters-Meijer weer zijn deuren. Back to normal!

En daar zitten we dan weer op de bank in het land van de regeltjes, het foggen, vrimiborrels, het warme weer, de regenbuien, het heerlijke eten, de wegpiraten, de manipedi’s etc, waar Joep nu een jaar woont. En hebben wij een jaar afgesloten waar best wel wat in is gebeurd: trouwen, afstuderen, huis verkopen, emigreren… Pfff…dat 2011 wat relaxeter mag worden! De eerste reisjes en bezoekjes zijn alweer gepland, met als eerste een NL trip in feb. Van 3-20 feb zijn wij weer te bewonderen! Zin in!

We zetten weer wat fototjes op onze Picasa site, waaronder wat typische Joep&Ing plaatjes van NYE! Dat jullie er maar om kunnen lachen!

Tot in februari!

Liefs, Joep en Ingrid

• 09 Januari 2011 - 11:30

Je Tante Van Texel:

Hallo Ingrid en Joep.
    De allerbeste wensen voor 2011 vanaf een minder warm eiland.

• 10 Januari 2011 - 09:58

Mams:

Wat een zwaar leven hebben jullie.
    xx

• 12 Januari 2011 - 21:43

Pajan:

tja, en ook geen oliebollen