Back home? - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ingrid en Joep Kusters-Meijer - WaarBenJij.nu Back home? - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ingrid en Joep Kusters-Meijer - WaarBenJij.nu

Back home?

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Joep

26 November 2010 | Singapore, Singapore

Eindelijk een rustmomentje in de ‘week after’. Terwijl de aircoman onze airco’s aan het stofzuigen is (!), en het zonnetje schijnt, ben ik met een colatje light achter de compu gekropen voor een kleine update…

We zijn weer thuis! Alhoewel…. Na 2 leuke weken in Nederland is het toch wel lastig: wat is nou thuis? Nederland? Singapore? Allebei dan maar…. Wat een fijne 2 weken! Heel apart om in je eigen land op ‘vakantie’ te zijn. Heel fijn om weer (bijna) al onze vriendjes en vriendinnetjes en familie te zien. Lekkere ontbijtjes, lunches, gezellige etentjes en borreltjes, een super bruiloft… Na al deze bezoekjes, broodjes kroket, boerenkool, zuurkool, haring etc. waren we helemaal voldaan! Als elke trip naar NL er zo uit komt te zien, prima!

Na een relaxte terugvlucht (met zijn 2-en 4 stoelen) en snelle douane (dankzij ons groene pasje mogen we een ander poortje nemen dan de toeristen), liepen we maandagmiddag tegen de vertrouwde muur van warmte op. Das weer wat anders dan het koude Nederland. Ook de taxirit tussen de Singaporese wegmaniakken kwam ons weer al te bekend voor. En toen begon dinsdagochtend het gewone leven weer: Joep in pak en das en ik in mijn zwarte receptionisten pakje op naar werk… Das toch afzien met jetlag. Maar inmiddels zijn we alweer aardig bijgekomen.

Das maar goed ook, want vandaag hadden we ons theorie examen om ons rijbewijs om te zetten naar een Singaporees rijbewijs. En dat gaat wel wat anders dan in NL… Zo zat er de vraag tussen: wat moet je doen om vaart te verminderen? A. je koppeling intrappen B. je gaspedaal intrappen C. je rem intrappen. Dan draaien je hersenen toch even overuren. Verder kwamen we erachter dat wanneer je met de auto stilstaat (dus ook voor een stoplicht) je de handrem erop moet zetten, je vaart moet verminderen als je wordt ingehaald, en je geen gas mag geven indien je voetgangers ziet oversteken. Alle rij etiquetten en regels worden uitgespeld in het theorieboekje, maar gezien hun rijgedrag vergeet de gemiddelde Singaporees dit allemaal zo gauw het papiertje op zak is. Wij hebben het iig gehaald en nu moet ik alleen nog het lef ergens vandaan zien te toveren om ook daadwerkelijk te gaan rijden (nee, Willem/Bianca/mama/joep: mond houden :) ). Eerst maar eens mijn levensverzekeringspolis gaan checken…

Verder is alles hetzelfde, behalve dat de stad is omgetoverd in een Christmas Wonderland. De ene versiering nog kitscheriger dan de ander… Foto’s volgen. In elke winkel schallen kerstliedjes uit de boxen, de Starbucks heeft kerst koffie… Wat mist is de kou en sneeuw. Maar ja, das kerst in de tropen.

Nu een maandje druk met werken en dan gaan we op vakantie… Bali en de Gili eilandjes zijn het geworden. Life is good in de tropen!

Geniet van de sneeuw daar!

Liefs, Joep en Ing

• 26 November 2010 - 08:25

Eefje:

Haha wat een tegenstelling Ing, ik heb vanmorgen de auto moeten krabben! En guess what ik kon m'n krabber nergens vinden, dus moest het maar met een kookspatel uit de keukenla, dat was niet echt efficient!! en het zag er niet uit, maargoed. De ski's gaan vandaag geslepen en gewaxed worden en dan ben ik er weer helemaal klaar voor. Geniet maar lekker van de zon!XX

• 26 November 2010 - 08:49

Bianca:

My lips are sealed.......
    In elk geval heb je daar een automaat :)
    Gezellig dat jullie er waren! We missen jullie weer!
    X

• 26 November 2010 - 09:47

Mams:

Sluit me aan bij de reactie van Bianca. Gefeliciteerd en fijn voor jou dat ze in Singapore alleen de theorie toetsen :-)

• 26 November 2010 - 17:53

Pajan:

je kan nog altijd taxi chauffer worden, dan ben je ws ook de eerste vrl

• 26 November 2010 - 18:05

Plien:

Wat fijn, ik mag wel commentaar geven...
    Maar gezien mijn rijervaring zal ik deze uitdaging toch maar uit de weg gaan :-)

X

• 27 November 2010 - 08:32

Lisna:

Probeer Lombok ook aan te doen als je er toch bent.. is mooier en rustiger dan Bali!

En Ing.. begin maar vast te oefenen op de Singaporese weg, want wij willen wel een privé rondreis van jullie! Ing achter het stuur en Joep als tourguide met mic. :-p Al is het geen probleem om Joep op de drukke stukken te laten rijden (voor onze eigen veiligheid hahaha).. xx

• 27 November 2010 - 22:09

Sanne:

Het was helemaal geweldig! Bedankt dat jullie er waren...:)

xsanne

• 29 November 2010 - 15:22

Anna:

He Ing,

Had een mooi lang berichtje geschreven 3 dagen geleden maar ik zie nu dat het er niet op staat. Heel stom, maar ik zou gewoon maar eens gaan oefenen op de weg, misschien met een grote L op je dak! ;)

Liefs xA

• 03 December 2010 - 11:12

Daan, Miek, Thijn :

Hee Globetrottters,

Leuk om je weer te hebben gezien. Thijn vindt houten ambulance ene toppertje.
    Ing, succes met je je nieuwe job en Joep, succes met die eigenwijze Singaporezen! Tot waarschijnlijk niet snel maar hopelijk wel.

Daan, Annemieke en Thijn