Formule 1 en bezoekjes - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ingrid en Joep Kusters-Meijer - WaarBenJij.nu Formule 1 en bezoekjes - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ingrid en Joep Kusters-Meijer - WaarBenJij.nu

Formule 1 en bezoekjes

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Joep

13 Oktober 2010 | Singapore, Singapore

Op verzoek van een trouwe lezer een kleine update van wat we allemaal hebben gedaan sinds we terug zijn uit Australië. U vraagt, wij draaien! En aangezien de zon zich niet meer heeft laten zien sinds mijn laatste zin in het vorige stukje, zit mijn zwembadsessie er niet in en heb ik dus alle tijd... zucht...

De laatste weekjes waren leuk druk. We hebben gezellige borreltjes en etentjes gehad, hebben delen van Singapore gezien waar we nog nooit geweest waren en hebben een chille strandtent ontdekt. Verder is Joep lid geworden van de Dutch Business Association. Dus weer een extra borrel en netwerk mogelijkheid. Ik ben nog steeds erg druk met de organisatie van het hockeytoernooi. Als communicatie miep vermaak ik mij met het ontwerpen van nieuwsbrieven en banners en met het heen en weer mailen naar mensen die niet goed lezen, aanmeldingen verkeerd opsturen of ondanks de aangegeven mogelijkheid A, B en C toch voor een zelfbedachte optie D gaan. Maar het is een super leuke commissie en heb erg veel zin in de toernooi dag! Joep heeft het volgens mij nog naar zijn zin op zijn werk. Hij zit er in ieder geval erg vaak... Soms wordt hij wat gek van de Singaporese mietjes werk mentaliteit, maar hij leert erg veel. Probeer hem nog steeds zover te krijgen om zelf eens een stukje te schrijven. Maar ja, druk met werk hè :). O ja, en de deurklink is gemaakt. Dus helaas, helaas geen balkonsessies meer voor mij. Daar gaan de sappige verhalen, sorry!

En toen begon het bezoek seizoen weer! Als eerste Loes en Joris, die Singapore als eindstation hadden van hun China reis. Een half uur te vroeg stond ik al te trappelen op het vliegveld (helaas in de budgetterminal dus geen drol te doen). En heb het kunnen beperken tot een klein traantje. Dat was een tegenvaller voor de aanwezige 'Hello Goodbye' tv crew. Super fijn om ze weer te zien. Lekker gekletst, gegeten en gedronken. Na 4 daagjes kwam er helaas weer een einde aan.
Het weekend erna bestond volledig uit de Formule 1. 3 dagen lang muziek en auto's. Wat wil een vrouw nog meer!? Nee, het was machtig mooi! Wat een geluid maken die auto's, niet normaal! Heel spectaculair die nachtraces met tussendoor optredens van leuke DJ's, culturele bandjes en van de echte grote namen van nu: Mariah Carey en Missy Elliot!!!!
Die zondag kwamen ook mijn ouders aan voor een verblijf van 2 weekjes. Ook heel fijn om weer te zien. Om ze van wat extra stempels te voorzien, zijn we de grens naar Maleisië overgestoken voor een weekendje Malakka. Pap zorgde voor wat opschudding tijdens onze toeristische rondvaarttrip. Uitgerekend de enige dokter aan boord presteerde het om hard zijn hoofd te stoten tegen de reling en dan natuurlijk precies op het stukje met een uitstekende schroef. Heel het personeel in rep en roer toen er bloed te zien was. Gaasjes, verband, pleisters, amputatiegereedschap: alles kwam er aan te pas. Maar we hebben het overleefd, pfoei. Pap houdt er wel een mooie, blijvende souvenir aan over in de vorm van een litteken. Joep en ik vonden dat we na deze heisa wel een fijne voetenmassage van een uur verdiend hadden. Heerlijk! Voor mij dan, want Joep werd al na 10 minuten kriebelig en is van ellende maar gaan nadenken over zijn werk en het verbouwen van huizen (dus....). Helaas kwam er ook aan dit bezoek een einde en kon de 'Hello-Goodbye' ploeg weer aantreden in vertrek terminal 1.

Wat doen we nog meer? Uiteraard houden wij ons op de hoogte van alles wat in NL gebeurd. Zo volgen wij de formatie soap, treuren wij mee om de dood van Antonie Kamerling, vragen wij ons ook af waarom Joeri niet mag turnen, volgen wij de wilde avonturen van sterretje en jokertje, balen wij mee als ‘In Therapie’ van de buis wordt gehaald terwijl we er net inzitten, volgen wij de WesYo soap, en vragen wij ons af waarom iedereen opeens op zijn Facebook ‘I like it…’ plaatst.

Verder houden wij ons bezig met het leven van onze vriendjes en vriendinnetjes in Nederland. Vanuit Singapore delen wij hun vreugde, maar helaas ook hun verdriet. En dan is Singapore soms best ver en zou ik willen dat ‘beam me up Scotty’ echt zou werken….helaas….

Wij hebben in ieder geval heel veel zin om onze familie, oude vrienden straks in november te zien, maar ook alle nieuwe mensjes (en dat zijn er veel gezien de hoeveelheid geboortekaartjes in onze kast). En dan sluiten we onze 2 weken af met een geweldige bruiloft van Jasper en Sanne!
Tot dan!

Liefs,
Joep en Ingrid

• 13 Oktober 2010 - 12:04

Anna:

• 13 Oktober 2010 - 13:49

Monique Kusters-Umme:

hallo Ingrid,

Gisteren las ik je vorige verslag en nu net je laatste.
    Leuk om weer even "bijgepraat" te worden. Maak er nog maar een paar gezellige dagen van nu Joep op reis is. Kun je alle dingen doen die hij niet zo leuk vindt.
    Kus van je schoonmama

• 13 Oktober 2010 - 18:53

Pajan:

het heeft een haar gescheeld!!

• 14 Oktober 2010 - 17:57

Maartje:

Joehoe, TWEE berichtjes in 2 dagen, wat worden we verwend!! :-) Ga zo door!
    Succes morgen met je contractgesprek, skype je gauw.
    Dikke kussen