Oranje boven! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ingrid en Joep Kusters-Meijer - WaarBenJij.nu Oranje boven! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ingrid en Joep Kusters-Meijer - WaarBenJij.nu

Oranje boven!

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Joep

26 April 2010 | Singapore, Singapore

Hier een update over onze oranje avonturen in Singapore!

Het begon met een borrel bij Harry's bar waar je 2 uur lang gratis Heineken kon drinken mits je iets oranjes aanhad. Dat laten Nederlanders zich natuurlijk geen 2 keer zeggen. Wat een feest! Eén grote oranje massa, compleet met unox mutsen, oranje vlechtjes, etc. Toen er ook nog een politiebusje verscheen, voelde we ons helemaal in A'dam. Verder hebben we 2 aardige mensen ontmoet en beleefden we de volgende dag ons eerste Singaporese katertje!

Zaterdag zijn we naar de receptie van de Nederlandse ambassadeur geweest, waar wederom een grote Oranje massa te vinden was. Vandaag lazen we op de Telegraaf.nl dat deze receptie een klein relletje heeft veroorzaakt, aangezien deze niet zoals gebruikelijk in de achtertuin van de ambassadeur plaatsvond, maar op de Hollandse Club. Misschien dat hierdoor ook het Wilhelmus meespeelbandje een beetje van slag was, wat een vrij aparte meezinguitvoering als gevolg had. Gelukkig maar dat de haring, bitterballen en kaas net op tijd konden worden ingevlogen... Helaas moest Ing wegens een klein darmtechnisch probleempje de hapjes aan zich voorbij laten gaan. Het Oranje bal hebben we daarom ook moeten missen. Naja, volgend jaar weer een kans!

Verder hebben wij in de lift, de place to be kennelijk, kennis gemaakt met onze nieuwe Duitse vrienden van de 9e verdieping. Erg aardige mensen en zijn maar meteen uit eten geweest. Wij weten met wie we voetbal gaan kijken!!!!!!!!!!

Gelukkig krijgen we ook genoeg aandacht van onze 'oude' vrieden: deze week krijgen we ons eerste Nederlandse bezoek en in mei staat de volgende alweer voor de deur. We hebben er zin an!!

Verder hebben we een nieuwe Singaporese eigenaardigheid ontdekt:
- Het dragen van veel te grote schoenen, door vooral mannen. Soms wel 4 maten te groot. Waarom is nu de vraag...

Dit was hem weer!

Kusjes!

• 26 April 2010 - 10:44

Mamma Monique:

Leuk om jullie verslagen van de afgelopen weken te lezen.Snap ik ook dat jullie het zo druk hadden dat er geen reactie kwam op mijn mailtje. Maar ja ik ben zelf door de dag ook veel weg naar mijn tuin oa.
    Oh, ja, niet te veel krabben !
    Kus, Monique

• 26 April 2010 - 10:57

Frank:

Compensatiegedrag lijkt me ;-)Noemen we ook wel het Napoleon-syndroom. Zit nu in KL (pffff, wat is het warm...), nog even 3 dagen zaken en dan sta ik donderdag bij jullie op de stoep! Gezellig!

• 26 April 2010 - 11:06

Anna:

Nou klinkt allemaal niet verkeerd!
    Ben wel benieuwd als jullie het antwoord weten op deze eigenaardigheid....

Liefs Anna

• 26 April 2010 - 11:26

Marloes:

Denk een goede voorbereiding van die singaporezen! Je koopt je schoenen in een winkel met airco(brrrr) en door de warmte buiten zetten ze natuurlijk een stukje (zeg maar 4 maten?) op. Wat een slimmerikken;-)

• 27 April 2010 - 05:11

Maartje:

Hey Kusters-Meijer family!
    Die singaporezen leven duidelijk op grote voet (jaaa flauw) :-)
    Gelukkig hoeven jullie de Unox, kaas en haring niet te missen. En dan te bedenken dat wij het oranje feest nog voor de boeg hebben! (Waarom doen ze dat daar een week eerder ?!)
    Dikke kus!

• 28 April 2010 - 07:31

Alette:

Fijn dat het Oranje-gevoel daar niet aan jullie voorbij hoeft te gaan ;-) voor ons nog een Oranjefeest te gaan! Veel plezier alvast met jullie bezoek. Lfs!

• 29 April 2010 - 08:59

Pajan:

Dat was dan een oranje-bitter-katertje.
    Goed te horen dat er veel Nederlandse gewoontes overblijven tot zelfs in de lift.

• 29 April 2010 - 08:59

Pajan:

Dat was dan een oranje-bitter-katertje.

• 29 April 2010 - 09:15

Ma-ans:

Klinkt allemaal erg goed. Hoop dat er voor ons nog ruimte overblijft om op bezoek te komen.
    Verheug me erop.
    xxx

• 02 Mei 2010 - 09:49

Daan, Miek En Thijn:

Hee Joep en Ing,
    Allleerst is het momenteel nogal confronterend dat bij jullie berichtje de huidige temperatuur in Singapore verschijnt, vooral aangezien het hier pleurisweer is. 32 graden! Dat zou het hier moeten zijn, maar helaas, 10 graden en plenzen.
    Wat was ook al weer de reden dat ze koninginnedag een week eerder vieren? Zo'n groot tijdsverschil is het nou toch ook weer niet?
    Met Duitsers voetbal kijken, het moet niet gekker worden. Maar ja,straks mooi Duits/Nederkands succes in de Champions -league met Bayern Munchen, dus daar kan de verbroedering alvast plaatsvinden.
    En....je weet wat ze zeggen over mannen met grote schoenen? Zijn waarschijnlijk aan het opscheppen of zo... Groetjes uit NL!