Mei, juni, juli - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ingrid en Joep Kusters-Meijer - WaarBenJij.nu Mei, juni, juli - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ingrid en Joep Kusters-Meijer - WaarBenJij.nu

Mei, juni, juli

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Joep

09 Juli 2010 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal! Hier weer een update!

Tja, wat hebben we eigenlijk gedaan de afgelopen 2 maanden...

Onze spullen zijn gearriveerd!! Heel fijn. Onze eigen bank zit toch wat comfortabeler dan een klapstoeltje van de IKEA!

We hebben veel leuk Nederlands bezoek gehad: Frank, Willem/Bianca/Pim, Jasper, oom en tante van Ing en de moeder van Joep. Erg leuk om iedereen te laten zien wat onze nieuwe leefomgeving is. We zijn al aardig doorgewinterde tourguides geworden! Heel fijn om je vrienden te zien, maar het afscheid nemen is wat minder. Ing wil elke keer mee het vliegtuig in. Maar we hebben van onze mede expats vernomen dat dit een normale reactie is, gaat vanzelf over (of niet, maar dan heb je een probleem) ;) We zullen het snel genoeg zien, want er staan nog 3 bezoekjes gepland dit jaar!

Joep is druk op zijn werk. Maar daarover in een volgens stukje meer. Ing speelt nog steeds voor koos-werkeloos. Gaat haar goed af ;) Ze heeft 3 brieven gestuurd en 3x uitgenodigd voor een gesprek. Helaas moest ze bij 1 leuke baan (op Hollandse School) eerst een jaar onbetaald stage lopen. De andere baan is in een ziekenhuis voor onderzoek en de derde bij een psychologenpraktijk. Met deze is ze nog bezig, dus misschien later meer nieuws... Verder is Ing druk met hockey. Ze traint lekker en gaat een toernooi organiseren (met de geweldige naam 'Wooden Shoe Toernament'. Ook heeft ze met haar hockeymeiden haar Singaporese karaokevuurdoop gehad. Geweldig! Men neme een verdieping in een crappy kantoren/ winkel complex. Daarin maak je allemaal kamers met discolichten, porno banken, spiegels een grote tv met gecensureerde muziek! En in 1 zo'n kamer stop je 20 hollandse meiden met bier en je hebt lol (en wat overlast voor de overige kamers gezien ons zang volume).

Uiteraard is het WK hier ook te volgen! Tijdens wedstrijden zitten de kroegen vol, maar je hebt hier niet het gekkenhuis oranje sfeertje van NL. Heel jammer om dat te missen. Maar wij zitten braaf zondag op maandagnacht weer voor de buis om 2.30uur. Helaas met een vrij monotone verslaggever, maar daar hebben ze Jack van G. voor uitgevonden. Wel met 20-30 sec vertraging, dus hij is op tijd voor de herhaling!

Na het 'te grote schoenen verhaal' van vorige keer, is hier weer een Singaporese opvallendheid: de uitdrukking 'can can' Dit is een multifunctionele uitdrukking blijkt. Behalve dat het iets van 'ok'/'goed' betekent, zijn we erachter gekomen dat het ook 'kan niet', 'ik weet het niet', 'ik zeg ook maar wat', 'helemaal niet' of 'geen idee waar je het over hebt' kan betekenen. Ter illustratie een gesprek met een taxichauffeur: 'hello, Queensway please'. 'Yes, Queenstown, can can'. 'No sir, QueensWAY'. 'Ahhh, Queenstown, yes, can can'. 'No, the road QueensWAY, the Viz at Holland condo'. 'Aaaahhhhh, yes, can can' 'So, were going to QueensWAY?''Yes, can can'. Om vervolgens dus toch in Queenstown te worden afgezet. (geen idee waarom we niet na de eerst can can een andere taxi hebben genomen).

Wat staat er verder nog op het programma? De formule 1, bezoek Loes en Joris, bezoek ouders Ing en vakantie en bezoek met/ van Bert en Sara! Met Bert en Sara gaan we in december naar Java. Zelf willen we ook nog op vakantie. Genoeg ideeën, maar te weinig vakantiedagen. Ing heeft er genoeg, dus als iemand toevallig zin heeft in een vakantie naar Bali of zo.....

We vermaken ons eigenlijk wel hier, maar missen jullie wel allemaal!

We hebben weer wat foto's op de fotosite gezet (zie vorig bericht voor de link). Binnenkort ook foto's van onze ingerichte huis (maar dan moet Ing het huis opruimen en dat kost wat moeite ;))

Veel liefs,

Joep en Ing

• 09 Juli 2010 - 10:39

Merel:

Leuk om weer jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken natuurlijk! Ben blij dat jullie het naar jullie zin hebben en hoop dat de heimwee snel wat minder wordt...Jullie worden hier ook gemist hoor!
    Liefs,
    Merel

• 09 Juli 2010 - 10:56

Anna:

Als trouwe leester van jullie verslag :)! Jammer dat je een jaar onbetaald stage moest lopen op die school en ik had je graag zien karaoken...
    Jullie hebben het maar druk met al het bezoek, wel erg gezellig! En neem het er maar van want als je straks werkt Ing dan kan je niet meer zo goed werken als Tourguide!
    Succes zondagnacht en we hopen op een Oranje wereld!! Veel liefs (K) xA

• 09 Juli 2010 - 11:19

JPJ:

Komen wij langs? Can can....

• 09 Juli 2010 - 11:39

Ingrid:

Voor de mensen die zich rot aan het lachten zijn bij het zien van die 2 donkere regenwolkjes: helaas! Vaak regent het of niet of maar heel kort. Maar we zijn heel blij voor jullie dat jullie mooi weer hebben.... xje

• 09 Juli 2010 - 13:10

Rikke:

jullie kunnen wel een boekje schrijven, erg leuke teksten (en bijbehorende belevenissen natuurlijk)

3 uit 3 vind ik echt heel knap ingrid, er zit vast snel iets tussen en anders - druk zat!

• 10 Juli 2010 - 21:57

Pajan:

tja,tja

• 11 Juli 2010 - 15:55

Michel & Leonie:

Hi Joep en Ingrid,
    via de website waarbenjij.nu zagen wij dat jullie in Singapore wonen. Wij sinds kort ook. We zouden het leuk vinden om met nederlanders in contact te komen voor 'inside tips' over de stad en het wonen in Singapore. Leuk om iets af te spreken?
    Gr Michel en Leonie
    leonievanlieshout@hotmail.com

• 14 Juli 2010 - 19:37

Alette:

Goed om weer een berichtje van jullie te lezen. En wat gezellig dat er zoveel bezoek langskomt! Geniet ervan, werkze, succes met de banenjacht, hockeyze en alle goeds gewenst vanuit NL! Ik zie uit naar jullie volgende berichtje, nu eerst even foto's kijken. Lfs, Alette