Down under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ingrid en Joep Kusters-Meijer - WaarBenJij.nu Down under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ingrid en Joep Kusters-Meijer - WaarBenJij.nu

Down under

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Joep

16 Augustus 2010 | Australië, Sydney

Daar zijn we weer! Terug in rainy Singapore na een fantastische trip naar Australië. We hebben 2 dingen geleerd van deze reis:
1. Australie is fantastisch
2. Nooit meer met een low budget maatschappij een lange vlucht maken

Hier een korte impressie...

De trip begon met een klein beetje stress aangezien onze lieve vrienden van Air Asia de dag voor vertrek besloten onze terugvlucht te cancellen. Das toch lastig. Maar we konden een email sturen met onze wensen voor een alternatieve vlucht, dus geen probleem dachten wij. Helaas kregen wij gedurende de vakantie maar geen antwoord en ook bellen naar het kantoor had geen zin (na 3x 1 uur in de wachtstand te hebben gestaan, hebben we het opgegeven). Uiteindelijk werden we de dag voor onze gecancellede terugvlucht gebeld dat we die nacht nog terug konden vliegen.
Maar goed... We begonnen in Melbourne. Een hele mooie stad en lekker laidback. Niet zo'n metropool als Singapore en relaxete, vriendelijke mensen. Wel een fijne afwisseling zo. Lekker gegeten, veel gezien en veel gelopen. De nacht was iets minder fijn aangezien onze buren om half 3 thuis kwamen, om vervolgens 1,5 uur later weer te komen, zeg maar. Gelukkig werd deze aankomst wel aangekondigd (I'm coming, I'm coming). Dat we weten dat hij Dan heet, zegt denk ik ook wel genoeg. De soppige details zullen we jullie besparen. Een beetje brak begonnen we de volgende ochtend aan onze Great Ocean Road trip. In ons gehuurde autotje langs de kust gereden en zoveel mogelijk uitgestapt om fantastische rotsen, strandjes en golven te zien. Op aanraden van broerlief de backpacker, hadden we een room geboekt in een heus backpackershostel. Tsja, kennelijk zijn wij toch geen stoere backpackers, want bij het zien van de schrale, ijskoude kamer in een soort aangebouwde houten schuur zijn we het hotel aan de overkant ingevlucht. De volgende dag bestond vooral in het teken van het spotten van wildlife. Onze eindscore: 3 koala's, 7 levende kangaroos, 1 dode kangaroo, 1 skelet van een kangaroo, struisvogels en een walvis. Die nacht geslapen in een door ons uitgekozen hostel (ok, wel in de family room met eigen badkamer en alleen omdat het dicht bij de budgetdealer lag) en daar heeft Joepie zijn grootste avontuur van de vakantie beleeft: het ontbijt! Opgewonden kwam hij vertellen dat hij de keuken in moest om zijn eigen brood te smeren (jam of chocopasta) tussen de 16- jarige guppies en dat hij daarna zelf zijn bordje heeft afgewassen en op zijn kop kreeg van de opper-ontbijtman. Tsja...
Na dit geweldige avontuur stonden de Blue Mountains op het programma. Ook weer erg mooi en een geweldige B&B! Ze zullen ons niet snel vergeten aangezien Ing met vieze kek onder haar schoenen over het beige tapijt is gelopen. En uiteraard kwam ze daar pas acher toen ze al de trap en de hele gang had afgelopen. Helaas hadden we hier onze enige regendag van de vakantie. Alles in de mist, dus weinig uitzicht. Naja, dat had ook wel zijn charme. Gelukkig hadden we op de dag van aankomst de highlights al gespot. Daarna zijn we weer in het autotje gestapt om via de tourist route naar Jervis Bay te rijden, dat bekend staat om zijn witte, verlaten stranden. Ook hier weer een geweldige, romantische B&B met een non-stop klaarliggende voorraad muffins en koekjes. We hebben hard geprobeerd om op een verlaten strandje een foto te scoren van 2 boxende kangaroos op het strand (zie foto op voorkant Lonely Planet), maar helaas niet gelukt. In plaats daar van vonden we een skelet van een kangaroo. Naja, ook een mooie score. Onze reis eindigde in Sydney, waar we in 1 dag de highlights hebben gezien (leve de Lonely Planet). En toen was het weer tijd om naar Singapore te gaan, waar het zoals vertrouwd lekker aan het regenen was.

Al met al beviel Australie ons errug goed en kijken al uit naar onze volgende trip: Perth. Geen idee wanneer, maar je kan niet vroeg genoeg beginnen met er naar uit kijken. Voor tips en adresjes van leuke restaurantjes en hotelletjes (en dus ook de slechte): reisbureau IngJoep staat voor u klaar!

En dan gaan we nu weer over tot de orde van de dag: werken, wassen, baan zoeken, zwemmen, etc.

Binnenkort komen de foto's!

Over en uit!
Joep&Ing

• 16 Augustus 2010 - 14:02

Bart Meijer:

Zozo, gelukkig wist broerlief dat er in ieder geval in dat gehucht waar ik jullie naar toe heb gestuurd een alternatief hotel om de hoek zat waar jullie wel luxe zouden hebben.
    Verder ben ik het helemaal met punt 1 eens. Ook zal ik me wat minder op het gebied van tips/tricks voor jullie volgende reis begeven. Aangezien ik me misschien toch vergist heb in mijn '30jarigburgerstelletjemetkinderwens'-inlevingsvermogen...

Mooi verhaal trouwens!!

XXX

• 16 Augustus 2010 - 14:45

Daan En Miek:

Goodday mates,

Wow, jullie berichtje brings down good old memories, inclusief sexende buren (in mijn geval in het stapelbed onder me). Mooi compact reisprogramma ook, met natuur en twee wereldsteden, goed gepland. Moet Joep nu weer 180 dagen aaneengesloten hard werken voordat hij weer een beetje vrij heeft? Tip: niet naar Perth gaan, maar veel mooier is Fraser Island, Withsundays, Great Barrier Reef en evt uitstapje naar Ulhuru?
    Groetjes uit New England, USA.
    Gr. Daan, Miek, Thijn

• 16 Augustus 2010 - 18:47

JPJ:

We're coming! We're coming! (soon)

• 16 Augustus 2010 - 21:18

Anna:

He hallo,

Zo krijg ik helemaal zin om een keer naar Australie te gaan! Goed dat reisbureau IngJoep bestaat, dan kom ik bij jullie voor tips mocht ik die kant op komen!

Succes met het zwemmen, lezen, baan zoeken, wassen en werken,

Liefs Anna

• 17 Augustus 2010 - 08:34

Maartje:

Dat klinkt verdacht enthousiast! Als jullie het maar uit jullie lieve hoofdjes laten om nog verder weg te gaan wonen he :-).
    Komen die foto's gauw online?
    Binnenkort tour-zijloordkade part 2 inclusief logeerkamer annex b&b.
    Dikke kus!

• 19 Augustus 2010 - 17:01

Alette:

Wat gaaf dat jullie een bezoek hebben gebracht aan Australië!!! En wat een heerlijke verhalen weer, je kunt niet zeggen dat jullie niets mee maken daar ;-) Ben erg benieuwd nr de foto's.

Alle liefs voor nu!

xx Alette